Kinesio tape: effectieve behandeling voor veel diverse klachten.

Het aanbrengen van Kinesio tape -ook wel medical tape genoemd- is een behandeling die is ontwikkeld in de jaren ’70 in Japan en gebaseerd op het natuurlijke genezingsproces van het lichaam zelf. Uitgangspunt hierbij is dat blijven bewegen essentieel is voor het herstel van een blessure. Dit klinkt logisch, maar bij pijn en klachten zijn patiënten eerder geneigd mínder te bewegen dan méér te bewegen. En dit komt niet ten goede aan het herstel.

De werking van kinesio tape

Het aanbrengen van de tape zorgt voor een onmiddellijke drukvermindering waardoor u ook meteen minder pijn zult hebben. Daarnaast zorgt de tape voor een verbeterde bloedcirculatie en vochtafvoer, waardoor het genezingsproces in uw lichaam versneld wordt. Doordat de tape zeer elastisch is, kan het uitrekken tot wel 130% tot 140% van de oorspronkelijke lengte en behoudt u uw bewegingsvrijheid. U heeft minder pijn, ervaart steun én kunt blijven bewegen.

Kinesio tape voor verschillende klachten

Kinesio tape is een behandeling die door zijn verschillende positieve effecten (stimuleren doorbloeding, afvoeren vocht, ondersteuning, correctie, bescherming) ingezet kan worden voor diverse klachten. Hieronder ziet u een overzicht van klachten waarbij ik de medical taping geregeld inzet. Met zeer positieve resultaten!

• Rug- en schouderklachten
  • Knieklachten
  • Kuitklachten
  • RSI, tennis- of golfarm
  • Verkeerde lichaamshouding of stand van gewricht
  • Preventief bij overbelasting van spieren en gewrichten
  • Ontstekingen
  • Oedeem en bloeduitstortingen
  • (Spannings)hoofdpijn en zenuwpijn

De tape mag nat worden, heeft een anti-allergische lijmlaag en kan enkele dagen tot een week blijven zitten voordat het vervangen moet worden.

Heeft u het idee dat medical taping u kan helpen? Neem dan vrijblijvend contact met me op om te bespreken of dit een geschikte behandeling voor u is.